Daniel Hjalmarsson har tidigare varit anställd som marknadskoordinator samt marknadschef i Mjällby AIF. Från och med december kommer Daniel vara anställd som affärsansvarig och ansvara för de stora delarna gällande det affärsmässiga och främst B2B-försäljning.
Läs kommentarer i nyheten
Daniel Hjalmarsson har jobbat i föreningen ända sedan 2015 och har varit med på resan både ner och upp i seriesystemen. Daniel har genom åren skapat sig stor kännedom och kunnighet om Mjällby AIF. Tidigare har Daniel varit anställd som marknadskoordinator och marknadschef, nu blir hans nya roll affärsansvarig.
Kommentar Jacob Lennartsson, klubbchef Mjällby AIF
- Daniel har arbetat i Mjällby AIF under många år nu, och varit tillsammans med Mats Mattsson tryggheten och grunden i vårt försäljningsarbete sedan 2015. Hans lojalitet mot föreningen kombinerad med en stor kunskap inom försäljning har bidragit starkt till att vårt affärsnätverk och varumärke ökat i värde.
- När föreningen nu försöker ta ytterligare steg framåt inom B2B så önskar vi att ha någon som tydligt arbetar med strategier, målsättningsarbete och utvärdering av affärsdelarna och det är då ett enkelt val att ge Daniel det förtroendet. Han kommer passa väldigt bra in i rollen.
Kommentar Daniel Hjalmarsson, affärsansvarig Mjällby AIF:
- Det är självklart inspirerande att nischa mitt ansvarsområde inom något jag känner passion & trygghet med. Under mina 8 år i Mjällby AIF så har alltid det övergripande ansvaret varit kopplat till det affärsmässiga inom B2B-arbetet med våra sponsorer och samarbetspartners. Och vi är flera på kontoret som gör detta bra.
De sista åren har vi utvecklat vår rättighetskatalog och anpassat vårt sponsorinnehåll till paketerade lösningar efter företagens behov. Detta ska vi fortsätta jobba med och ständigt utveckla. Vi är idag över 130 företag i vårt sponsornätverk vilket är fantastiskt roligt.
Vi får även med oss mycket bra från Svensk Elitfotboll som skall tas vara på. När vi elitklubbar samarbetar för en starkare liga så stärks vårt varumärke vilket på sikt ökar värdet på våra rättigheter, som innebär större intäkter. Jag tycker att alla B2B/B2C-ansvariga i klubbarna i Allsvenskan & Superettan har bra dialoger där vi hela tiden lär av varandra.
Jag ser nu verkligen fram emot arbetet som affärsansvarig i Mjällby AIF.