I söndags så ersättes, efter 10 dagars biljettförsäljning, hemmapremiären mot IFK Göteborg med en webbaserad match. En produktion med intervjuer, tävlingar och överraskningar med våra seniorspelare som huvudpersoner. Projektledare Jacob Lennartsson summerar här matchen.
Webbmatchen släpptes i söndags 14.30 och blev en stor succé. 4550 biljetter såldes till matchen där supportrar och samarbetsparters återigen visade hur viktiga de är för vår fotbollsförening.
4550 sålda biljetter, vågade ni hoppas på så många sålda?
- Det gick absolut över förväntan, vi hade satt en lägstanivå på 2000 biljetter med en förhoppning att sälja 3000. Att sälja 4550 biljetter till en webbmatch är fantastiskt.
Hur kunde ni sälja så många biljetter?
- En liten del är att vi som förening hade en bra idé och vi marknadsförde det väl. Men den största delen till succén är att vi har så otroligt många supportrar och samarbetsparters som stöttar oss. Utan deras bidrag i marknadsföring och köp av biljetter hade vi varit chanslösa.
Hur har rektionen varit efter webbmatchen?
- Det känns som den generella åsikten är att den varit väldigt uppskattad. Vårt syfte var ju dels att kunna ge något tillbaka, och det känns som att vi lyckats med. Sedan får vi ta till oss kritik också, nästa sändning skall vi ha tydligare biljettinstruktioner och även stryka duken på bordet.
Vad genererar detta för intäkter till Mjällby AIF?
- Vi håller just nu på att summera alla intäkter, och det skall sägas att eftersom vi gjorde en sådan proffsig produktion och ett upplägg precis som en vanlig match i biljettförsäljning så medför det även en del kostnader. Men man kan säga att summan föreningen kan tillgodoräkna sig är väldigt betydelsefull för året 2020.