Mjällby AIF kan idag presentera ett nytt samarbete vad gäller merchandise inför kommande Allsvenska säsong. Mjällby AIF och Sport Design Sweden kommer höja nivån betänkligt jämfört med tidigare säsonger. Här kommer en del nyheter kring upplägget.
Mjällby AIF är glada över att få inleda ett samarbete med Sport Design Sweden och ser fram emot kommande säsong. Den 27:e kommer ett helt nytt sortiment finnas tillgängligt till försäljning i den nya webshopen, länk till sidan kommer senare i veckan.
På måndag 30:e mars kommer en del av produkter även finnas tillgängliga för köp på Schack Matt i Sölvesborg, ett samarbete Mjällby AIF är mycket glada över. Mer info om samarbetet kommer i veckan.
– Merchandise är ett spännande område där det finns en
massa spännande möjligheter. Nu vill vi göra en ordentlig nysatsning
tillsammans med Sport Design Sweden som har en lång erfarenhet inom merchandise
området. Det känns oerhört roligt då vi kommer att få en förstklassig lösning
med såväl produkter som distribution med en ny webbshop. Souvenirförsäljningen
betyder mycket för oss, både när det gäller att bygga vårt varumärke och hitta
nya intäkter, säger Fredrik Danielsson klubbchef på Mjällby AIF.
Avtalet innebär
en rejäl nysatsning och förhoppningen är att färga läktaren med alla nya
produkter.
– Med lång erfarenhet som merchandise-leverantör till över 200
idrottsklubbar i världen, med lag från bland annat Premier League, Bundesliga, La
Liga, NHL och Allsvenskan är vi rustade att ta Mjällby AIF:s produkter och
försäljning till en ny nivå inför säsongen 2020. Vi är mycket glada
över detta samarbete där vi kommer tillhandahålla ett helhetskoncept med allt
ifrån en nylanserad webbshop till att få fram produkter som säljs på arenan och
andra ställen, säger Peter Gagneus, E-commerce Manager, Sport Design Sweden.
Med anledning av Corona så kommer öppning den fysiska butiken på Strandvallen att skjutas fram. Klubben har som ambition att öppna denna så fort vi anser det vara lämpligt och kommer kommunicera ut det.